Autyzm

Wysoko funkcjonujące dzieci ze spectrum autyzmu

Europejski Tydzień Autyzmu obchodzony jest co roku,  w pierwszym tygodniu grudnia. Święto zostało zainicjowane przez Parlament Europejski, który w 1996 roku uchwalił Kartę Praw Ocób z Autyzmem. Celem tego szczególnego tygodnia, jest przede wszystkim dostarczenie rzetelnej wiedzy społeczństwu na temat autyzmu, uwrazliwienie na potrzeby i problemy osób cierpiących na tę chorobę, a tekże poprawienie postępu do świadczeń osób zmagających się z tym problemem. 

Zestawienie bibliograficzne.

Wysoko funkcjonujące dzieci ze spectrum autyzmu

Z pośród licznych publikacji na temat autyzmu ta jest jedną z niewielu, które polecam rodzicom od razu po zdiagnozowaniu zaburzeń u ich dzieci.

Dr Tony Charman, Instytut Psychiatrii, King’s College, Londyn   


Czytelnicy znajdą tu ciekawe przykłady i rozwiązania podstawowych problemów. Większość książek o zespole Aspergera i autyzmie osób wysokofunkcjonujących dotyczy jedynie wczesnej terapii i podstawowych umiejętności, ta natomiast oferuje pomoc także starszym dzieciom i dorosłym, co jest niezwykle cenne.

Library Journal    


Książka jest niezbędnym przewodnikiem dla rodziców, którzy poszukują informacji o zaburzeniach ze spektrum autyzmu u dzieci wysokofunkcjonujących. Wybitni eksperci w dziedzinie badań nad autyzmem pokazują w nim, jak sobie radzić z niezwykłą niepełnosprawnością dziecka i jak wykorzystywać jego zdolności. Prawdziwe historie i anegdoty z życia uczą, jak pomóc dzieciom swobodniej porozumiewać się z rówieśnikami, opanować zasady poprawnego zachowania i odnosić sukcesy w szkole. Publikacja wyjaśnia także, na jakiej podstawie diagnozuje się ASD i które rodzaje terapii oraz wsparcia edukacyjnego są naprawdę skuteczne.

Dr Sally Ozonoff (Uniwersytet Kalifornijski) prowadzi badania i wykłady na temat wczesnego diagnozowania ASD. Jest także aktywnym zawodowo psychiatrą klinicznym.

Dr Geraldine Dawson (Uniwersytet Duke’a) to światowej klasy ekspert w dziedzinie autyzmu. Specjalizuje się w zagadnieniach wczesnego wykrywania i terapii zaburzeń oraz plastyczności mózgu osób autystycznych. Jest współautorką książki Metoda wczesnego startu dla dziecka z autyzmem (ESDM).

Dr James C. McPartland (Uniwersytet Yale) od 15 lat pracuje z dziećmi z ASD i ich rodzinami. Bada procesy zachodzące w mózgach osób z ASD w celu stworzenia nowych technik diagnostycznych i terapeutycznych

Kompleksowe wspomaganie rozwoju uczniów z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi Mam dziecko z zespołem Aspergera :)
5 of 11